Bagaimana untuk Mencegah Berpeluh - Kaedah Asli Rawatan

Bagaimana untuk Mencegah Berpeluh - Kaedah Asli Rawatan

Ia kadang-kadang boleh menjadi sukar untuk mengelakkan berpeluh. Mereka yang mengalami cuba untuk menghentikan peluh berlebihan mereka tidak sedar mungkin mempunyai keadaan yang dikenali sebagai hiperhidrosis. Dan, keadaan seperti ini adalah tidak kira ketawa, terutama bagi seseorang yang mempunyai untuk hidup bersamanya setiap hari.

Ia adalah mudah untuk melihat seseorang yang mengalami hiperhidrosis, berpeluh berlebihan mereka biasanya mudah untuk menunjukkan. Mereka sentiasa mempunyai baju yang direndam di dalam peluh, terutamanya hak di bawah ketiak mereka. Sesetengah orang dengan keadaan ini mempunyai begitu buruk, mereka tidak meletakkan diri mereka dalam situasi sosial dalam ketakutan peluh berlebihan mereka menarik terlalu banyak perhatian, yang memalukan. Janganlah sesiapa untuk hidup seperti ini dan meletakkan diri mereka melalui penderitaan, terutama apabila ada yang luar biasa, semua kaedah semula jadi rawatan yang wujud.

Jika anda mengalami peluh berlebihan, anda boleh mula mengelakkannya dengan memakai pakaian yang longgar patut. Pakaian berat menyebabkan haba badan anda meningkat, yang hanya akan menghasilkan peluh. Elakkan semua pakaian berat seberapa banyak yang anda mungkin boleh.

Untuk menjaga tubuh anda bebas daripada toksin, pastikan anda minum banyak air. Meletakkan berhenti untuk makanan dan minuman yang kaya dengan kafein. Makanan dan minuman dengan kafein di dalamnya hanya mendorong berpeluh, terutama apabila dimakan dalam jumlah yang besar.

Jika anda mendapati diri anda mendapat saraf kerap atau bimbang tentang peluh berlebihan anda, berehat. Saraf membina ketegangan, yang menyebabkan berpeluh anda untuk bertindak balas. Ambil nafas dalam-dalam dan cuba untuk memikirkan sesuatu yang lain. Ini sahaja boleh berhenti mencetuskan dan mencegah berpeluh.

Sekarang, jika anda berada keadaan adalah lebih teruk, terdapat beberapa rawatan perubatan di luar sana yang boleh buat silap mata. Salah satu daripada mereka adalah antiperspirants. Di kaunter antiperspirants boleh melakukan silap mata, tetapi jika tidak, cuba kekuatan klinikal. Ini kerja-kerja bagi sesetengah orang, tetapi tidak untuk semua.

Satu lagi pilihan adalah botox. Ini datang dalam bentuk suntikan. Walaupun mereka mempunyai banyak manfaat, ia dilengkapi dengan bahagian mereka daripada kesan sampingan, seperti sakit dan kadar kejayaan yang rendah. Walau bagaimanapun, ia masih pada pilihan untuk melihat apabila cuba menghalang berpeluh.

Rawatan yang lalu perubatan anda boleh cuba adalah pembedahan. Saya hanya akan mencadangkan ini jika anda tidak mempunyai pilihan lain yang ada. Pembedahan boleh bekerja, tetapi ia juga boleh menyebabkan berpeluh pampasan, yang boleh berhenti berpeluh dalam satu kawasan badan anda tetapi memulakannya di negara lain.

Ingat - anda boleh mengelakkan berpeluh tanpa apa-apa prosedur perubatan mahal atau berisiko atau rawatan. Kaedah semula jadi yang saya nyatakan di atas adalah semata-mata tetapi beberapa perkara yang anda boleh cuba. Terdapat banyak kaedah yang lebih berkesan di luar sana yang wujud, dan saya rasa anda perlu mengambil kira mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar