Penyembuhan Semulajadi Untuk Asid Reflux - Jawapan Anda kepada Gastroesophageal Lebih Baik Berfungsi

Penyembuhan Semulajadi Untuk Asid Reflux - Jawapan Anda kepada Gastroesophageal Lebih Baik Berfungsi

Terdapat sejumlah besar penduduk kita yang mengalami refluks asid. Ini adalah suatu keadaan yang mereka perlu bertolak ansur untuk sepanjang hidup mereka kerana gejala kehidupan panjang. Untuk bangsa ini, melegakan tanda-tanda keadaan ini, penggunaan ubat semula jadi untuk refluks asid amat disyorkan.

Refluks asid juga dikenali sebagai penyakit refluks gastroesophageal (GERD). Keadaan ini berlaku apabila cecair dalam perut kita bergerak ke esofagus. Cecair ini boleh menyebabkan kemudaratan yang besar kepada lapisan esophageal.

Cecair yang terdiri daripada perut termasuk asid, pepsin dan hempedu. Asid yang bergerak ke esofagus dipercayai menjadi punca kerosakan esophageal dipanggil esophagitis. Hempedu dan pepsin termasuk di dalamnya juga menyumbang faktor merosakkan lapisan lebih jauh lagi.

Punca-punca refluks asid berbeza dari satu pesakit yang lain. Ia mungkin disebabkan oleh pengecutan esophageal, hiatal Hernia dan sfinkter esophageal yang lebih rendah. Walau bagaimanapun, punca yang paling biasa ini adalah pengeluaran berlebihan asid dalam perut kita.

Refluks asid biasanya disertai dengan pedih ulu hati. Asid yang bergerak ke esofagus menyebabkan perasaan panas di dada kami. Saraf dijumpai di dalam esofagus dipengaruhi oleh asid ini dan kemudian akan mencetuskan rangsangan saraf lain yang menyebabkan pedih ulu hati.

Terdapat juga memuntahkan dalam refluks asid. Memuntahkan bermakna terdapat penampilan cecair di dalam mulut. Bersama-sama dengan gejala-gejala ini, loya dan muntah-muntah juga boleh dirasai.

Walaupun ini mungkin keadaan sepanjang hayat, masih terdapat beberapa cara-cara untuk mencegah serangan refluks asid. Jika anda mahu mengurangkan kemunculan gejala refluks asid, pertama cuba untuk mengubah gaya hidup anda.

Elakkan makan makanan yang boleh mencetuskan keadaan ini terutamanya coklat, pudina dan makanan pedas. Minum terlalu banyak alkohol, kopi atau soda juga boleh menyumbang kepada kemerosotan keadaan ini.

Cuba mengelakkan ini makanan dan minuman dan anda boleh berjaya sehingga tekanan dalam esofagus yang lebih rendah anda untuk mengawal asid kemasukan. Juga, cuba untuk mengelakkan makan makanan berat. Hidangan kecil 5 kali sehari boleh membantu mengurangkan kemunculan refluks asid.

Terdapat juga beberapa helah rumah yang boleh anda lakukan. Apabila anda berbaring, cuba mengangkat bahagian atas badan anda. Dan ini bermakna bahagian atas keseluruhan dan bukan hanya kepala dan leher anda.

Dengan cara ini, anda boleh membawa balik kesan graviti dan sangat boleh mengurangkan asid kemasukan. Letakkan bantal di bawah bahagian atas badan atau meningkatkan tidur anda. Anda boleh cuba untuk meletakkan blok kayu di kaki katil anda.

Percaya atau tidak, gula-gula getah juga boleh membantu melegakan asid kemasukan. Ini adalah kerana apabila anda gula-gula getah, anda menghasilkan lebih air liur. Air liur bertindak sebagai pemangkin kepada asid yang terbentuk dalam esofagus.

Bagi bantuan segera, anda juga boleh cuba penawar semula jadi untuk refluks asid. Tidak ada salahnya mencuba beberapa daripada ubat-ubat herba yang dikenali.

Slippery Elm boleh mengekalkan kesihatan sistem penghadaman. Fungsi halia juga yang sama. Halia bersama-sama dengan Adas, meadowsweet, chamomile dan catnip semua boleh mengekalkan fungsi sihat sistem penghadaman kita.

Dan jika anda mahu penawar semula jadi untuk refluks asid yang boleh membawa anda ke mana sahaja anda pergi untuk memberi bantuan segera, anda boleh cuba produk hebat yang dipanggil Gastronic Dr.

Gastronic Dr. merupakan ubat herba semula jadi yang menggunakan herba yang baik seperti meadowsweet, elm licin dan chamomile. Herba-herba ini, seperti yang dinyatakan sebentar tadi yang besar dalam membantu fungsi pencernaan badan kita. Gastronic Dr. boleh membantu esofagus dan boleh melindunginya daripada kesan keras asid.

Produk ini juga boleh menggalakkan yang lebih baik ke atas semua fungsi sistemik kerana terdapat pengedaran yang lebih baik daripada nutrien penting.

Anda boleh mengambil penawar semula jadi untuk refluks asid bila-bila masa, di mana sahaja untuk keperluan segera. Anda tidak lagi perlu menderita kesan yang menyakitkan dan tidak selesa refluks asid dengan tip-tip yang besar. Cuba mereka dan melihat perbezaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar