Apakah Myofascial Akhbar?

Apakah Myofascial Akhbar?

Terapi urut adalah satu bidang yang sangat luas ubat terapeutik, dan terdapat pelbagai teknik yang semua secara umumnya bertujuan untuk matlamat keseluruhan melonggarkan tisu lembut tubuh, kerana itu adalah sering di mana orang yang dikenali untuk menjalankan tekanan mereka hidup.

Orang yang sibuk, kehidupan yang penuh aksi sering mengalami sakit sendi, atau dalam kumpulan otot utama leher, belakang, atau kaki dan mereka tidak sentiasa mempunyai pemahaman yang penuh dengan tepat mengapa.

Dari masa ke masa, ketegangan di kawasan-kawasan yang kritikal boleh melancarkan sehingga titik sebenarnya perasaan kecederaan sukan, walaupun mangsa kesakitan ini tidak semestinya orang yang aktif.

Salah satu penyelesaian yang terbaik adalah dengan menggunakan rangsangan fizikal untuk mendapatkan otot dan tisu-tisu sekitarnya untuk berehat sebanyak mungkin, dan pelepasan myofascial adalah salah satu cara yang paling berkesan untuk mencapai ini dengan cepat.

Ini jenis terapi urut berbeza daripada urutan tisu yang mendalam biasa dalam dua cara yang penting. Pertama, semasa mengurut tisu otot itu sendiri adalah sentiasa penting, melepaskan myofascial terus mensasarkan fascia, yang merupakan bahan perantara yang menghubungkan pelbagai jenis tisu bersama-sama di dalam badan.

Sebab mengapa ini jenis tisu disasarkan adalah kerana hubungan langsung dengan sekitar kumpulan otot. Ketegangan otot yang membina kesusahan yang menyebabkan penguncupan luar biasa daripada gentian otot, yang boleh membawa kepada keradangan menyakitkan gentian penghubung di sekitarnya.

Mengenakan tekanan kepada fascia membolehkan jumlah yang mencukupi aliran darah untuk kembali ke kawasan itu, yang boleh membantu untuk mencegah keradangan. Ini pada masa yang sama akan menyebabkan otot di kawasan umum tumpuan untuk berehat, dan juga akan mempunyai kesan positif ke atas sistem saraf badan.

Kadang-kadang ini boleh menjadi lebih berkesan daripada cuba untuk menggunakan daya tekanan pada otot sendiri, yang mungkin mempunyai kecenderungan untuk tegang sehingga lebih sebagai reaksi ketahanan semula jadi, dan itu tidak produktif kepada matlamat sesi terapi.

Di samping itu, orang yang menderita daripada keadaan keradangan yang menjejaskan tisu di luar otot, yang dikenali sebagai cystic, memerlukan jenis rangsangan tidak langsung untuk mendapatkan apa-apa keputusan di semua keluar dari sesi terapi urut.

Perbezaan kedua ialah bahawa sesi terapi biasa biasanya melibatkan pelbagai tekanan yang berbeza dan kedudukan direka untuk meregangkan tisu otot, dan mendapatkannya untuk berehat. Pelepasan myofascial, di sisi lain, biasanya melibatkan terapi penentuan kawasan yang paling tertumpu tisu otot tekanan, dan menekan ke bawah dengan jumlah yang stabil dan agak keras kekerasan.

Walaupun ia mula menjadi tidak selesa sedikit untuk orang yang menjalani rawatan, tekanan dikekalkan. Ini boleh membawa kepada perasaan ketegangan sementara serta-merta berikutan jenis sesi terapi, walaupun orang yang mengalami kesan-kesan sampingan yang tidak harus mengambil berat.

Selepas rehat malam yang baik, perasaan ketegangan tambahan akan hilang, dan anda akan ditinggalkan dengan apa yang terasa seperti sebuah badan baru.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar