Penyembuhan Untuk Berpeluh - Natural Versus Jika tidak

Penyembuhan Untuk Berpeluh - Natural Versus Jika tidak

Jika anda salah seorang daripada mereka yang berjuta-juta orang di seluruh dunia yang berada pada penderitaan yang hadir daripada keadaan memalukan hiperhidrosis atau peluh berlebihan, maka ia adalah tinggi masa yang anda melakukan sesuatu mengenainya. Penyelidikan tentang keadaan atau lebih baik anda lagi, mempunyai diri anda didiagnosis oleh doktor anda. Dengan cara itu, dia boleh memberikan penawar terbaik untuk berpeluh di mana anda boleh menghilangkan sumber yang begitu besar rasa malu dengan mudah. Berikut adalah beberapa kaedah semula jadi rawatan dikenali untuk mengubati peluh berlebihan.

Cuba menggunakan produk anti-peluh yang terdapat di kedai ubat tempatan anda. Ini akan mempunyai untuk memasukkan serbuk talkum, salap atau krim topikal, pelbagai semburan badan, roll-on, antiperspirants dan beberapa produk lain yang ditetapkan untuk menghilangkan hiperhidrosis atau peluh berlebihan dalam jangka masa yang singkat. Kelemahan hanya untuk menggunakan apa-apa over-the-kaunter produk adalah bahawa mereka adalah lebih daripada satu penyelesaian yang cepat-fix kepada masalah ini. Mereka menangani isu-isu mengenai gejala-gejala, tetapi tidak benar-benar menyediakan penawar untuk berpeluh.

Terdapat juga aneka jenis ubat-ubatan oral dan ubat-ubatan bahawa seseorang yang terlibat dengan hiperhidrosis boleh mengambil. Anda boleh membawa mereka dan pastikan anda adalah selamat selagi mereka yang ditetapkan oleh doktor anda. Walau bagaimanapun, kerana hampir semua ubat-ubatan yang diketahui mempunyai set mereka sendiri kesan sampingan, ia akan menjadi yang terbaik untuk membawa bersama-sama dengan anda senarai kesan sampingan yang mungkin dan juga ubat-ubatan yang anda perlu untuk mengatasi mereka.

Jika selepas mencuba hampir semua over-the-kaunter produk yang terdapat di kedai ubat tempatan anda dan pasar raya tidak berjaya, maka ia akan menjadi sesuai untuk sekali dan untuk semua, mengambil jalan keluar dengan penawar alternatif lain untuk berpeluh. Terdapat proses suntikan Botox, di mana doktor akan menyuntik botulinum racun kepada ketiakmu akhirnya dan benar-benar menghilangkan peluh berlebihan anda.

Di samping itu, terdapat lain-lain penyelesaian semula jadi alternatif untuk menghilangkan peluh berlebihan atau keadaan hiperhidrosis. Satu adalah untuk memastikan anda mengekalkan kebersihan dan kebersihan pada setiap masa. Mandi dengan air sejuk, dan selepas itu berpakaian diri anda dengan pakaian yang diperbuat daripada kain kapas. Dengan cara itu, anda boleh yakin pakaian anda akan menyerap kelembapan pada penghujung hari, masa tertentu apabila anda akan berpeluh lebih.

Sila lihat pada diet dan gaya hidup anda. Pastikan untuk menghapuskan makanan yang sangat pedas, atau makanan yang banyak terdapat di bawang, bawang putih, cili, lada dan bahan-bahan pedas lain. Juga, pastikan untuk mengelakkan makan makanan ringan, barangan dalam tin dan juga, makanan-makanan yang telah diproses. Lebih penting lagi, minum 6 hingga 8 gelas air menyegarkan setiap hari untuk membantu badan anda sejuk dan mengawal suhu anda.

Dan yang terakhir dari semuanya; pastikan anda mengekalkan satu set latihan rutin. Bersenam secara tetap boleh membantu anda menghilangkan keadaan anda hiperhidrosis sekali dan untuk semua. Di samping membantu badan anda sejuk lebih cepat dan mengawal suhu badan anda dengan berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar