Berpeluh Rawatan Berkesan - Untuk Pergi semula jadi atau buatan?

Berpeluh Rawatan Berkesan - Untuk Pergi semula jadi atau buatan?

Adakah anda mempunyai hiperhidrosis, keadaan perubatan di mana anda berpeluh berlebihan, kadang-kadang tanpa alasan yang jelas? Adakah orang-orang shirt kesan peluh menarik keyakinan anda ke bawah? Pernah cuba melayari beberapa laman web, membaca dan bertanya diri anda sendiri yang merupakan rawatan untuk berpeluh yang lebih berkesan pergi semula jadi atau buatan? Jika anda menjawab ya kepada semua soalan-soalan ini, maka di sini adalah sesuatu untuk membantu anda membuat keputusan jika anda mahu menggunakan cara semula jadi atau buatan merawat peluh berlebihan.

Anda melayari laman web yang menawarkan beberapa pilihan rawatan, beberapa hanya rawatan semulajadi dan organik, laman web lain hanya menawarkan mereka pilihan rawatan tiruan dan beberapa yang menawarkan kedua-duanya. Dengan semua rawatan ini, anda mesti keluar dari fikiran anda membuat keputusan yang rawatan berpeluh yang lebih baik berkesan pergi semula jadi atau buatan? Terdapat pro dan kontra tentu perkara ini. Membincangkan masing-masing akan membantu anda dalam memilih apa yang terbaik untuk anda dan badan anda.

Pertama sekali, dengan rawatan semula jadi, anda benar-benar yakin anda tidak memberikan tubuh anda apa-apa bahan kimia toksik yang boleh memberikan kesan buruk tertentu. Contoh rawatan ubat atau semula jadi adalah melalui minum teh bijaksana. Teh Sage membantu dalam mengurangkan pengeluaran peluh daripada kelenjar peluh. Melalui cara ini, anda tahu bahawa bahan-bahan yang digunakan adalah organik dan tidak dalam apa-apa cara yang dipertingkatkan secara buatan.

Satu lagi rawatan semulajadi adalah melalui mengubah gaya hidup anda. Ia termasuk memetik daripada makanan yang terbaik dan paling berkhasiat untuk anda, seperti buah-buahan dan sayur-sayuran, dan mengelakkan mereka bahan makanan yang akhirnya membawa kepada peningkatan kadar metabolisme badan, yang bagi maklumat anda adalah no no, kerana ia meningkatkan produktiviti peluh. Contoh makanan untuk mengelakkan termasuk orang-orang yang diproses, orang-orang yang mempunyai kandungan gula yang amat tinggi dan orang-orang yang mengandungi minyak hidrogenasi.

Salah satu perkara yang anda perlu mengambil kira apabila membuat keputusan jika anda mahu pergi melalui rawatan semula jadi untuk peluh berlebihan adalah hakikat bahawa dengan jenis rawatan, anda benar-benar mempunyai apa-apa untuk kehilangan. Anda tidak menghabiskan wang yang banyak kepada mereka kerana kebanyakan rawatan semula jadi akan mengubah cara hidup anda. Satu-satunya halangan kepada rawatan semula jadi adalah bahawa mereka hanya bekerja untuk kes-kes ringan lebih berpeluh. Mereka bukan orang yang berkesan untuk berlebihan lebih berpeluh.

Rawatan tiruan di sisi lain, boleh merawat beberapa kes peluh berlebihan di mana ia benar-benar teruk. Termasuk dalam jenis ini rawatan Botox suntikan, mengambil ubat-ubatan oral seperti anti-cholinergic hanya untuk menghentikan pengeluaran peluh, dan dalam kes-kes yang teruk, pembedahan menjadi pilihan terakhir. Walaupun pilihan rawatan ini adalah dengan cara yang lebih cantik berkesan daripada rawatan semula jadi, anda perlu mengambil kira risiko dan kesan sampingan yang disertakan.

Ambil prosedur pembedahan sebagai contoh. Mereka biasanya tidak dilakukan jika orang yang dengan hyperhydrosis bertindak balas kepada rawatan semula jadi atau cara-cara buatan lain penyusutan pengeluaran peluh. Terdapat risiko dan bahaya yang berkaitan, dan kesan selepas tidak begitu diketahui. Mereka mungkin berbahaya kepada anda.

Namun keputusan sentiasa terpulang kepada anda. Yang rawatan berpeluh yang lebih berkesan pergi semula jadi atau buatan?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar